ACT-inclusief slaat de brug tussen ouders en instanties om duurzaam gedragen ontwikkeling voor kinderen te borgen. Wij werken keihard aan inclusie: evidence informed en radicaal menselijk.
We kennen in Nederland een wirwar van instanties, professionals en goedbedoelende mensen die zich met jeugdigen bezighouden. ACT-inclusief is een verbindende factor, wij facilteren mogelijkheden voor (interprofessionele) comunicatie en visievorming op integraal en inclusief werken.
Hans heeft gedurende zijn hele werkzame leven bezig gehouden met ontwikkelings- en leerprocessen op micro-, meso- en nationaal niveau. Wat daarbij helpt is zijn kennis van het leren, systeemtheorie en veranderkundige interventies is complexe situaties.
Daarnaast is Hans als externe werkzaam bij Academica, waarin hij colleges en begeleiding geeft inzake het verrichten van praktijkonderzoek in het kader van Masteropleidingen voor schoolbestuurders en directeuren.
Achtergrond: lerarenopleiding, onderwijskunde, leerpsychologie, veranderkunde, organisatie simulaties.
Mijn motivatie haal ik uit kinderen en jongeren die zichtbaar ontwikkelen en kennis opdoen, en uit volwassenen die daartoe geoefend voorwaarden scheppen en bijdragen.
Ik heb een neus voor mogelijkheden. Ik zie eenzijdigheden en stimuleer om hogere- en andere kwaliteiten te vinden en daarnaar te handelen. Mijn waarde blijkt altijd door onverwachte synergie…!
Maarten is altijd geïnteresseerd geweest in hoe mensen omgaan met onderlinge verschillen. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen gehoord wordt en zinvol mee kan doen (kan participeren)? Hiervoor richt hij zich op het onderling ontmoeten en leren van kinderen, ouders en initiatiefnemers (inwoners en ondernemers) en publieke en sociaal professionals. Zijn kennis over leren, organisaties en sociale thema’s, als ook democratische ontwikkeling en burgerschapsvorming neemt hij hierbij mee.
Maarten is naast ACT-inclusief vanuit Doordacht Doen, veel bezig met dialoog en gesprek en verbindende activiteiten voor ondernemers, inwoners en professionals die zich hard maken voor hun medemens en stad.
Achtergrond: Pedagogische academie, master Humanistiek. Thema’s diversiteit, inclusie, participatie, burgerschapsvorming, democratische ontwikkeling, sociaal ondernemen.
Mijn motivatie haal ik uit die momenten dat mensen samen tot inzichten of nieuwe ideeën komen en waarbij ervaringskennis en professionele kennis elkaar weet te ontmoeten. Samen kunnen we elkaar faciliteren en helpen het leven van kinderen en jongeren prettiger te maken.
Voor Maarten zijn bezigheden bij DoorDacht Doen zie doordachtdoen.nl
ACT-inclusief
Grevelingenstraat 11-1
1078KM Amsterdam
+31 (0)6 38 18 09 21
KVK 60794046
We constateren met vele anderen dat er veel is te winnen wanneer ontwikkelingsbedreigingen vroegtijdig worden onderkend en passende interventies worden genomen. En dat samenwerken van professionals met diverse collega's én met ouders/verzorgers hiertoe een sleutel is.
Interorganisatorisch én interdisciplinair samenwerken is geen vanzelfsprekendheid. Het is wel nodig om een veel grotere inclusieve kracht te ontwikkelen.
We hebben stevige analyses uitgevoerd over de invloed van de 'pedagogische infrastructuur' op het handelen van professionals in het onderwijs, het sociaal domein, zorg- en het publiek domein. We kennen ondertussen de ambigue en complexe werkelijkheid, waarin een balans tussen systeemgericht handelen en leefwereldgericht handelen onder specifieke condities leidt tot inclusief handelen.
We schromen ook niet praktijkproblematiek te voorzien van concepten en handvatten op basis van zoveel mogelijk wetenschappelijke onderbouwing.
Alle kinderen doen mee, ontwikkelen zich optimaal en hebben eerlijke kansen. Ouders/verzorgers en professionals werken samen. ACT-inclusief ondersteunt hen daarbij: lerend, voorwaardenscheppend en oplossingsgericht